Autem do Chorvatska
Cesta do Chorvatska
Hurá do Jugošky
Chorvatsko je každoročně cílem statisíce českých turistů. Pamětníci si jistě vzpomenou na cesty do Jugoslávie ve své naleštěné Škodě 120. V dnešní době už téměř nepředstavitelná záležitost. Auto bez klimatizace, člověk si musel hlídat teplotu vody v chladiči, aby motor nezačal “vařit”. Spolujezdec vás navigoval z tištěného autoatlasu a kvůli řvoucímu motoru jste neslyšeli téměř vlastního slova. Nad ránem pak vytrhnul posádku z letargie hlasitý výkřik: “mořeeeee” a posledních pár kilometrů po Jadranské magistrále už patřilo k těm příjemnějším.
Tyto doby jsou už sice dávno překonané, ale přesto je potřeba se na cestu připravit a vše řádně naplánovat. Dnes už jsou auta více spolehlivé, pohodlné a s klimatizací. Z cestou do cílového místa vám pak pomůže GPS navigace. Na druhou stranu dnes cestuje více lidí než před 30ti lety a na silnicích je tak více aut. Často se silnice opravují a jsou plné objížděk a nepříjemných překvapení. Na vás je tedy zvolit trasu a zjistit si všechny informace týkající se cesty. Kolik stojí dálnice v zemích, kterými budu projíždět? Jaké omezení či pravidla nás na cestě do Chorvatska čekají?
Osobně jsme vyzkoušeli všechny tři námi navrhované trasy a každá má jistě své výhody a nevýhody, které se pokusíme podrobně popsat.
Rakousko - Slovinsko - Chorvatsko
Nejtradičnější cesta do Chorvatska je stále Rakousko-Slovinská varianta. Pro většinu Čechů patří trasa po "neoblíbené" D1 jako nejpohodlnější varianta jelikož celá cesta je prakticky po dálnici. Česko pak opouštíme z pravidla na hraničních přechodech Hatě nebo Mikulov a směřujeme na Vídeň a Graz.
Do navigace zadejte: Hatě/Mikulov - Vídeň - Graz - Maribor - Záhřeb - cílová destinace
Pro cestující ze západních a hlavně z jižních Čech se jeví jako nejvýhodnější varianta jet přes České Budějovice na hraniční přechod Dolní Dvořiště a dále přes rakouské tunely (placené). Obě trasy se potkávají v Grazu a pokračují směr Slovinsko. Pro cestu na Istrii se nabízí cesta z Lince dále na Salzburg a Villach a přes Lublaň na hraniční přechod.
Do navigace zadejte: Dolní Dvořiště - Linz - Graz - Maribor - Záhřeb - cílová destinace
Mapa a poplatky
Poplatky Česká republika
Desetidenní | Třicetidenní | Roční |
310 Kč | 440 Kč | 1500 Kč |
Poplatky Rakousko
Desetidenní | Třicetidenní | Roční |
310 Kč | 440 Kč | 1500 Kč |
Poplatky Slovinsko
Desetidenní | Třicetidenní | Roční |
310 Kč | 440 Kč | 1500 Kč |
Výhody a nevýhody trasy
- Pro cestující ze západních a hlavně z jižních Čech se jeví jako nejvýhodnější varianta
- Pro cestující ze západních a hlavně z jižních Čech se jeví jako nejvýhodnější varianta
- Pro cestující ze západních a hlavně z jižních Čech se jeví jako nejvýhodnější varianta
- Nie
- Ne cestující ze západních a hlavně z jižních Čech se jeví jako nejvýhodnější varianta
Slovensko - Maďarsko - Chorvatsko
Na oblibě získává alternativní cesta do Chorvatska přes Slovensko a Maďarko. Oproti očekávání je tato trasa delší jen o 50 km. Často tuto trasu využívají cestující, kteří se chtějí vyhnout slovinským dálnicím a slovinsko-chorvatským hranicím. Tato trasa má oproti Rakouské variantě klidnější provoz.
Do navigace zadejte: Bratislava - Szombathely - Letenye - Záhřeb - cílová destinace
Mapa a poplatky
Poplatky Česká republika
Desetidenní | Třicetidenní | Roční |
310 Kč | 440 Kč | 1500 Kč |
Poplatky Slovensko
Desetidenní | Třicetidenní | Roční |
310 Kč | 440 Kč | 1500 Kč |
Poplatky Maďarsko
Desetidenní | Třicetidenní | Roční |
310 Kč | 440 Kč | 1500 Kč |
Výhody a nevýhody trasy
- Pro cestující ze západních a hlavně z jižních Čech se jeví jako nejvýhodnější varianta
- Pro cestující ze západních a hlavně z jižních Čech se jeví jako nejvýhodnější varianta
- Pro cestující ze západních a hlavně z jižních Čech se jeví jako nejvýhodnější varianta
- Nie
- Ne cestující ze západních a hlavně z jižních Čech se jeví jako nejvýhodnější varianta